درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
  • ردیاب ماشین
  • جلوپنجره اریو
  • اریو زوتی z300
  • جلو پنجره ایکس 60

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تکنولوژی _هزاران معما و آدرس erfandg.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 118
بازدید هفته : 163
بازدید ماه : 163
بازدید کل : 10792
تعداد مطالب : 142
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1



[URL=http://parstools.com/][IMG]http://gfx.parstools.com/gifanimations/icon/xs03gif017.gif[/IMG][/URL][URL=http://parstools.com/][IMG]http://gfx.parstools.com/gifanimations/aviz/xsgs010.gif[/IMG][/URL]

کد شمارش معکوس سال جدید

كد تغيير شكل موس

تکنولوژی _هزاران معما
تکنو




پیشنهاد وسوسه‌انگیز خرید ویندوز 8 پرو برای دانش‌آموزان 50 کشور دنیا

مایکروسافت روز گذشته از طرح فروش ویژه‌ای برای دانش‌آموزانی که قصد خرید ویندوز ۸ در۵۰ کشور منتخب دنیا را دارند خبر داد.

این طرح که فردا و از ایالات متحده آمریکا آغاز خواهد شد، به دانش آموزان امکان خواهد داد با پرداخت آنلاین ۶۹٫۹۹ دلار، نسخه‌ای از به‌روز رسانی ویندوز ۸ پرو را دریافت کنند.

windows-8-live-tiles

مایکروسافت همچنین خبر از آغاز دیدار از ۱۵۰ محوطه دانشجویی برای برپایی نمایشگاه‌های دوره‌ای از تاریخ ۳۰ اسفند داده است. دراین تور دوره‌ای دانشجویان می‌توانند کاربا ویندوز ۸ را تجربه کنند، از آخرین تبلت‌ها و کامپیوترهای شخصی اطلاعاتی بدست آورند و با تیمی از متخصصین مایکروسافت گپ و گفتی داشته باشند.

تا ابتدای فروردین ماه، پیشنهاد خرید ارزان قیمت برای ۴۹ کشور دیگر نیز عرضه خواهد شد. در لیست زیر،نام این کشورها و زمان عرضه را مشاهده خواهید کرد.

student_offer_chart

برای استفاده از این به‌روزرسانی پس از تایید شرایط، سیستم شما باید به یکی از نسخه‌های ویندوز ایکس پی (سرویس پک ۳)، ویندوز ویستا یا ویندوز ۷ بدون توجه به نسخه آنها مجهز باشد.

از آنجایی که مایکروسافت قصد دارد قیمت فروش ویندوز ۸ حرفه‌ای را درتاریخ ۱۲ اسفندماه سال جاری به ۱۹۹٫۹۹دلار افزایش دهد، این پیشنهاد، بسیار معقول به نظر می‌رسد.



جمعه 13 بهمن 1391برچسب:, :: 3:45 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان ایزدی

کیف پول الکترونیکی را فراموش کنید، اپل گوشی شما را خودپرداز می‌کند

 در حالی‌که گوگل، Paypal و حتی نرم‌افزارهای همراه بانک وطنی تصمیم دارند گوشی شما را به کیف پول دیجیتال تبدیل کنند، اپل ایده جالب‌تری برای تبادل پول دارد. اپل تصمیم دارد شما و افراد نزدیک به شما که از دستگاهی با سیستم عامل iOS بهره می‌برند به یک دستگاه خودپرداز سیار در کنارشان دسترسی داشته باشند.

ایده اصلی که در درخواست حق ثبت اختراع اپل بانام “Ad-hoc cash dispensing network” دیده می‌شود بسیار ساده است. در مرکز اطلاعاتی اپل یک مرکز توزیع پول نقد ایجاد می‌کنید و از طریق برنامه خاصی که برروی آیفون، آی‌پد و مک استفاده می‌کنید به این مرکز متصل می‌شوید.

Apple-ad-hoc-cash-network

تصور کنید سریعا به پول نیاز دارید و به خودپرداز هم دسترسی ندارید. این برنامه را اجرا می‌کنید و تنها کافی است مبلغ مورد نیاز را به آن اعلام کنید. این برنامه با جستجوی مکان شما، تقاضای پول نقد را برای کاربران آیفون نزدیک به شما ارسال می‌کند و اگر کسی با پرداخت این پول به شما موافقت کند، مکان او بر روی نقشه به نمایش گذاشته می‌شود. به نزد آن شخص می‌روید، پول را تحویل می‌گیرید و تبادل وجه نقد را برروی آیفون‌تان تایید می‌کنید.

حالا وجه نقد از حساب آی‌تونز شما کسر شده و به حساب شخصی که وجه نقد را از وی دریافت کرده‌اید واریز می‌شود. البته ما هم مانند شما هنوز از عملی بودن این طرح و اینکه چه ضمانتی برای گرفتن پول از دیگران وجود دارد خبر نداریم اما ایده اولیه طرح جالب است و امیدواریم آن را بر روی نسخه بعدی سیستم عامل iOS مشاهده کنیم. حالا اصلا شما حاضرید به چنین سیستمی اعتماد کنید؟



جمعه 13 بهمن 1391برچسب:, :: 3:43 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان ایزدی

مخفی‌ترین قابلیت جیمیل که احتمالا از آن خبر ندارید!

در این تردیدی نیست که پست الکترونیکی شرکت گوگل یا همان که همگی آن را با نام جیمیل می‌شناسیم برترین سرویس ایمیل در جهان است که هنوز هیچکدام از دیگر غول‌های دنیای آی تی نتوانسته‌اند برای آن حریفی درست و حسابی دست وپا کنند.

در این میان جیمیل از امکاناتی برخوردار است که روز به روز بر برتری آن بر دیگر سرویس‌های موجود اضافه می‌کند این امکانات تا آنجا پیش رفته که شاید گوگل علاقه‌‌ای به سر و صدا کردن و در اصطلاح رسانة‌ای کردن آنها ندارد. حتی شاید امکاناتی وجود دارند که مدت‌هاست وجود دارند اما کمتر کسی از وجود آنها با وجود کارآیی بالا خبردار است که رسانه‌ها را به این فکر می‌اندازد که آیا نباید گوگل در مورد این امکانات خبر رسانی می‌کرد! امروز می‌خواهیم به یکی از این امکانات یعنی بهترین امکان مخفی جیمیل اشاره‌ای کنیم.

مطمئنا برای شما هم پیش آمده که خواسته باشید تنها به قسمتی از یک ایمیل طولانی پاسخ بدهید. مثلا به قسمت کوتاهی از یک ایمیل که برای شما ابهام دارد. در اینگونه موارد معمولا کاری که می‌کنیم این است که پاسخ خود را می‌نویسیم و تنها دکمه ریپلای را می‌زنیم تا گیرنده دوباره مجبور به دریافت متن طولانی باشد. حالا چاره کار چیست و گوگل در جیمیل چه امکانی در این خصوص برای ما تدارک دیده است:
خب در این گونه موارد کافیست تنها ابتدا همان قسمت از متن ایمیل دریافتی را که قصد پاسخ به آن داریم علامتگذاری (هایلایت) کنیم.

در گام دوم دکمه ریپلای را می‌زنیم. خب خواهید دید که تنها قسمتی را که مشخص کردید به صورت نقل قول و برجسته و جدا از کل متن در ایمیل ارسالی شما ظاهر می‌شود.

این قابلیت حتی اگر در سایر سرویس‌های ایمیل هم وجود داشته باشد فکر نکنم افراد زیادی از آن خبردار باشند. حالا که از وجود آن در جیمیل خبردار شدید کافیست در پاسخ ایمیل دوستانتان از آن استفاده کنید تا بقیه هم از وجود آن آگاه شون



جمعه 13 بهمن 1391برچسب:, :: 3:42 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان ایزدی

چگونه از تلاش برای ورود غیرمجاز به جیمیل خود با پیامک خبردار شویم؟

 اگر بنابه هر دلیلی نفوذگران بتوانند به حساب کاربری ایمیل شما وارد شوند می‌تواند نتایج فجیعی به همراه داشته باشد. از دسترسی به اطلاعات حساب‌های کاربری و استفاده از آدرس ایمیل شما برای ورود به حساب‌های کاربری مختلف همه و همه فاجعه‌بار هستند.

گوگل همواره فعالیت‌های کاربران را برای تغییر گذرواژه و یا فعالیت‌های مشکوک زیر نظر دارد اما به تازگی قابلیت جدیدی ارائه شده که حتی می‌توانید در این موارد، هشدارهایی بر روی گوشی هوشمندتان دریافت کنید.

صرف‌نظر از استفاده از روش ورود دو مرحله‌ای و استفاده از ارسال رمز بوسیله پیامک در هر بار ورود، می‌توانید از مسیر Accounts >Security page  به این قابلیت جدید دسترسی پیدا کنید.

google-Security-notification

برای دریافت هشدار از طریق پیامک، شماره همراهتان را وارد کنید و تیک کنار هر دو گزینه موجود را بزنید. کد تاییدی از طریق گوشی همراه برای تایید مراحل ثبت‌نام به شما ارسال خواهد شد.

google-Security-Phone-notification

اگر هشداری مبنی بر تلاش چندین باره برای ورود به حساب کاربری و یا تغییرگذرواژه که ازطرف شما درخواست نگردیده دریافت کردید، بادریافت ایمیل و پیامی متنی برای ایمن کردن حساب کاربریتان راهنمایی خواهیدشد.

البته در نظر داشته باشید که این قابلیت هنوز از طریق برنامه‌های جانبی گوگل قابل دسترسی نیست. نهایتا همواره سعی کنید مهم‌ترین قابلیت‌های امنیتی هر سرویس اینترنتی را فعال کنید تا مشکلی برای شما به وجود نیاید. اولین قدم عدم استفاده از پراستفاده‌ترین گذرواژه‌های اینترنتی جهان است!



جمعه 13 بهمن 1391برچسب:, :: 3:41 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان ایزدی

کوالکام لو داد: زمان عرضه رسمی نسخه بعدی اندروید؛ اندروید کیک لیموئی!

همین دیروز بود که بلک‌بری سیستم‌عامل جدید لمسی خود را معرفی کرد و علاقمندان زیادی را هیجان زده کرد اما به نظر می‌رسد این خوشحالی بلک‌بری زیاد طول نکشد چرا که اخیراً از مدارک داخلی کوالکام اسنادی به بیرون درز کرده که تاریخ تقریبی عرضه نسخه جدید اندروید منصوب به اندروید کیک لیمویی یا Key Lime Pie را لو می‌دهد.

Android-Key-Lime-Pie-Release-Date

به گزارش سایت AndroidPolice مدارک درز کرده تاریخ تقریبی بهار ۲۰۱۳ را برای برگزاری کنفرانس جدید گوگل و معرفی نسخه جدید اندروید تأیید می‌کنند. اگر به تصویر بالا دقت کنید در قسمت آخر K-Release که مربوط به زمان عرضه اندروید Key Lime Pie است، محدوده ماه مارس تا ژوئن مشخص شده و تاریخ ۱۳ آپریل هم در این میان به چشم می‌خورد. احتمالاً زمان ساخته شدن این تصویر هنوز نام نسخه جدید اندروید مشخص نبوده و از آنجایی که حرف اول نسخه‌های اندروید به ترتیب حروف الفبای انگلیسی است کوالکام از حرف K استفاده کرده است.

Qualcomm-2013-roadmap

در تصویر دوم مستقیماً به نام Key Lime Pie اشاره شده و بر اساس این تصویر دو دستگاه با سخت افزار کوالکام قرار است تا پایان یک چهارم دوم سال ۲۰۱۳ با اندروید کیک لیمویی عرضه شوند.

از آنجایی که این تاریخ زمان همیشگی برگزاری مهم‌ترین کنفرانس گوگل یعنی Google I/O است پس تعجبی ندارد که در این محدوده زمانی شاهد عرضه نسخه جدید اندروید و شاید نسخه‌های جدید از سری دستگاه‌های نکسوس گوگل نیز باشیم.



جمعه 13 بهمن 1391برچسب:, :: 3:40 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان ایزدی

 
 

 

گلکسی اس 4 سامسونگ دهه آخر فروردین 92 معرفی می‌شود

 با اینکه هر روز شایعات جدیدی در مورد جزئیات عرضه گلکسی اس ۴ منتشر می‌شود تقریبا تاریخ عرضه این گوشی همچنان نامشخص مانده است اما شاید اطلاعاتی که از مدارک یک توزیع‌کننده تلفن همراه نیوزیلندی منتشر شده کمی ابهام در این خصوص را برطرف کند.

Galaxy-S-IV-raffle-1-jpg

بر اساس تصاویری که وب‌سایت معتبر PhoneArena از اسناد قرعه‌کشی داخلی این توزیع‌کننده نیوزیلندی منتشر شده و قرار است بر مبنای آن به برندگان این قرعه‌کشی یک دستگاه گلکسی اس ۴ هدیه داده شود، فروش گلکسی اس ۴ از هفته ابتدایی آوریل یعنی در ۱۹ فروردین ماه آغاز خواهد شد.

Galaxy-S-IV-raffle-jpg

پیش از این اسناد بدست آمده از یک فروشنده بریتانیایی نیز خیز از عرضه گوشی در هفته سوم یعنی مابین پانزدهم تا ۲۲ آوریل خبر می‌داد که با توجه به زمان‌بندی عرضه جهانی این گوشی طبیعی به نظر می‌رسد. پس با این وجود بهترین زمان پیش‌بینی شده برای عرضه جهانی گلکسی اس ۴ را می‌توان اواسط بهار سال آینده دانست.

اگر شایعات مربوط به گلکسی اس ۴ را دنبال می‌کنید بد نیست بدانید که مشخصات فنی زیر صد درصد قطعی شده‌اند:

نام کد رمز: Altius

شماره مدل: GT-I9500

رنگ‌های عرضه شده: سیاه – سفید

ظرفیت باطری: ۲۶۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت

عرضه بسته کیت شارژ بی‌سیم

مشخصاتی که همچنان صد درصد نشده‌اند:

پردازنده ۸ هسته‌ای Exynos 5 Octa

پردازنده گرافیکی ۸ هسته‌ای Mali-T658

صفحه نمایش ۴٫۹۹ اینچی فول اچی.دی سوپر آمولد

رم ۲ گیگابایتی

دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با قدرت تصویربرداری فول اچ.دی ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه

دوربین ۲ مگاپیکسلی در جلو با قدرت تصویربرداری اچ.دی ۷۲۰P

بهره‌گیری از سیستم عامل ۴٫۲٫۱ جلی‌بین در آغاز عرضه



جمعه 13 بهمن 1391برچسب:, :: 3:38 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان ایزدی

عرضه آپدیت ویندوزفون 7.8 برای گوشی‌های لومیای نوکیا آغاز شد

 همان‌طور که می‌دانید پس از معرفی ویندوزفون ۸ وقتی کاربران نسخه‌های قبلی ویندوزفون از عدم امکان آپدیت گوشیشان مطلع شدند ناامید شدند؛ اما مایکروسافت اعلام کرد که با عرضه آپدیت ویندوزفون ۷٫۸ برخی قابلیت‌های سیستم‌عامل جدید را به گوشی‌های فعلی اضافه خواهد کرد. حالا نوکیا به تازگی عرضه آپدیت را برای گوشی‌های ویندوزفونی لومیای خود آغاز کرده است.

Windows-Phone-Update-for-Lumia

این آپدیت که شامل گوشی‌های لومیا ۵۱۰، ۶۱۰، ۷۱۰، ۸۰۰ و ۹۰۰ می‌شود از دیروز شروع شده و تا چندهفته آینده قرار است برای تمامی این مدل‌ها عرضه شود. بنابراین اگر هنوز آپدیتی دریافت نکرده‌اید نگران نباشید چرا که بسته به ریجن و سفارش گوشی این آپدیت ممکن است دیرتر یا زودتر برایتان عرضه شود. برای چک کردن آپدیت نیز می‌توانید لومیای خود را به کامپیوتر متصل کرده و با نرم‌افزار Zune گوشی خود را از اینترنت برای آپدیت چک کنید. (توجه کنید که نسخه درج شده در این برنامه ۷٫۱۰ می‌باشد.)

Windows-Phone-7.8-Update

از برخی ویژگی‌های جدید ویندوزفون ۷٫۸ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

صفحه جدید استارت: صفحه استارت گوشی شما درست مانند ویندوزفون ۸ از کاشی‌ها پرخواهد شد و خبری از فضای خالی سمت راست صفحه نخواهد بود.

کاشی‌های قابل  شخصی سازی: مانند ویندوزفون ۸ بر روی صفحه خانگی می‌توانید کاشی‌ها را در سه اندازه مختلف قرار دهید، البته اگر اپلیکیشن‌ها برای آن اندازه آپدیت شده باشند.

اپلیکیشن‌های آپدیت شده: اینترنت اکسپلورر با اینکه به نسخه ۱۰ آپدیت نمی‌شود اما بعضی بهبودهای کارایی و امنیتی را دریافت خواهد کرد. همچنین اپلیکیشن جدیدی برای ساخت رینگ‌تون از فایل‌های MP3 به گوشی اضافه خواهد شد.

Windows-Phone-7.8

اگر می‌خواهید با قابلیت‌های بیشتر ویندوزفون ۷٫۸ آشنا شوید می‌توانید این ویدئو از نوکیا را تماشا کنید.

علاوه بر گوشی‌های لومیا خبرهایی هم از عرضه آپدیت برای ویندوزفونی‌های اچ‌تی‌سی مانند Radar و Titan به گوش می‌رسد.



جمعه 13 بهمن 1391برچسب:, :: 3:37 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان ایزدی

 
 

 

اپتیموس L7 II Dual؛ اندرویدی دو سیم‌کارته و دو هسته‌ای جدید ال‌جی

 شاید با سری L گوشی‌های اندرویدی ال‌جی شامل Optimus L3، L5، L7 و L9 آشنا باشید. ال‌جی به تازگی از نسخه جدید و دو سیم‌کارته اپتیموس ال۷ با نام Optimus L7 II Dual پرده‌برداری کرده است که پیشرفت‌های محسوسی نسبت به نسخه اولیه آن داشته است.

LG-Optimus-L7-II-Dual

در L7 II Dual دکمه‌های آشنای Home، Back، Menu با دکمه جدید سوییچ بین سیم‌کارت‌ها برای راحتی کاربر همراه شده‌اند. از آنجایی که اندرویدی‌های دو سیم‌کارته قدرتمند در بازار وجود ندارند ال‌جی می‌تواند با توجه به سخت‌افزار مناسب این گوشی کاربران زیادی را جذب کند.

این گوشی دارای یک پردازنده دوهسته‌ای با فرکانس ۱ گیگاهرتز و البته مدل نامعلومی است که جهش خوبی نسبت به پردازنده تک هسته‌ای Cortex-A5 در L7 محسوب می‌شود. صفحه‌نمایش این گوشی ۴٫۳ اینچی از نوع IPS LCD اما با وضوح نامعلوم است. دوربین هم نسبت به مدل قبلی ارتقا داشته و حالا با یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با فیلم‌برداری ۷۲۰p مواجهیم. این گوشی قرار است در ابتدا با اندروید ۴٫۱ جلی بین عرضه شود و اپلیکیشن‌های مخصوص ال‌جی مانند QSlide، QuickMemo و QuickTranslator را نیز به همراه داشته باشد.

باتری در نظر گرفته شده نیز ۲۴۶۰ میلی‌آمپری بوده که احتمالاً به راحتی تا دو روز برای کاربر دوام خواهد آورد. اپتیموس ال۷ دوسیم‌کارته قرار است در نیمه‌دوم ماه فوریه میلادی با قیمت ۱۲۹۹۰ روبل روسیه یا حدوداً ۴۳۰ دلار در رنگ‌های سفید و مشکی عرضه شود (البته قیمت عرضه در اروپا معمولاً پایین‌تر است.)



جمعه 13 بهمن 1391برچسب:, :: 3:35 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان ایزدی

تبلت سرفیس پرو 64 گیگابایتی تنها 23 گیگابایت برای شما فضا دارد!

 اگر قصد خرید تبلت سرفیس با ویندوز ۸ استاندارد را دارید ، حتما این نکته را مد نظر قرار دهید که سیستم عامل ویندوز حدودا ۱۳ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی تبلت شما را به خود اختصاص می‌دهد.

Microsoft-Surface-Pro

البته اگر از ویندوز ۸ پرو استفاده کنید، این سیستم عامل ۴۵ گیگابایت فضا را به خود اختصاص می‌دهد. این آمار و ارقام از طرف مایکروسافت اعلام شده و جای تعجب اینجاست که اگر شما همان‌طور که در سخنان سخنگوی رسمی مایکروسافت عنوان شده نسخه ۱۲۸ گیگابایتی را بخرید تنها ۸۳ گیگابایت و اگر نسخه ۶۴ گیگابایتی  تبلت سرفیس پرو را خریداری کنید با اختصاص فضای مشابه به ویندوز ۸ حرفه‌ای نهایتا تنها ۲۳ گیگابایت فضا در اختیار خواهید داشت.

پیش از این هم شرکت‌هایی دیگر از ترکیب ارقام و اعداد برای نمود بیشتر محصولاتشان در تبلیغات استفاده کرده بودند پس چندان جای تعجب نیست!



جمعه 13 بهمن 1391برچسب:, :: 3:31 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان ایزدی

یک شرکت تایوانی رویای گوشی شفاف را بالاخره محقق می‌کند!

 در بازاری این‌چنین رقابتی، مانند بازار گوشی‌های تلفن همراه چگونه می‌توان دیگر رقبا را با ارائه محصولی شاخص پشت سرگذاشت؟ مطمئنا باید محصولی فوق‌العاده برای معرفی داشته باشید، چیزی که حتی از زمان هم پیش باشد.

به نظر می‌رسد شرکت تایوانیPolytron Technologies  قصد دارد با رونمایی از گوشی هوشمند کاملا شفاف، همین روند را انجام دهد. البته ما همچنان از موفقیت احتمالی این طرح مطمئن نیستیم زیرا فواید تلفن‌های کاملا شفاف هنوز برای ما مبهم است با این وجود تلاشی که توسط این شرکت در جهت ارائه این محصول ولو به صورت نسخه آزمایشی انجام می‌شود قابل تقدیر است.

transparent-phone-1-jpg

همانطورکه در تصاویر مشاهده می کنید این دستگاه به طورکامل شفاف است و تنها برد، تراشه‌ها و کارت حافظه و دوربین قابل مشاهده هستند. بقیه قسمت‌ها از شیشه‌ای شفاف با صفحه‌ای لمسی در وسط (که البته این صفحه هم شفاف است) تشکیل شده است.

transparent-phone-2-jpg

بنابه گفته Polytron ،دستگاههای این چنینی تا پایان سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه خواهند شد. این طرح ابتدایی دقیقا همان چیزی است که از سال‌ها پیش در فیلم‌ها و سریا‌ل‌های مختلف مشاهده کرده‌ایم و به نظر می‌رسد تا پایان امسال یکی دیگر از رویاهای انسان به واقعیت بدل خواهد شد.



چهار شنبه 11 بهمن 1391برچسب:, :: 11:18 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان ایزدی