درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
  • ردیاب ماشین
  • جلوپنجره اریو
  • اریو زوتی z300
  • جلو پنجره ایکس 60

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تکنولوژی _هزاران معما و آدرس erfandg.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 118
بازدید هفته : 153
بازدید ماه : 153
بازدید کل : 10782
تعداد مطالب : 142
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1



[URL=http://parstools.com/][IMG]http://gfx.parstools.com/gifanimations/icon/xs03gif017.gif[/IMG][/URL][URL=http://parstools.com/][IMG]http://gfx.parstools.com/gifanimations/aviz/xsgs010.gif[/IMG][/URL]

کد شمارش معکوس سال جدید

كد تغيير شكل موس

تکنولوژی _هزاران معما
تکنو




هشدار گوگل: پرینترها را به صورت عمومی به اشتراک نگذارید!

 اگر امکان پرینت فایل‌های انتخابی ازطریق پرینترهای مختلف در سرتاسر جهان وجود داشته باشد، مزایا و معایب زیادی را شاهد خواهیم بود اما به اشتراک‌گذاری عمومی پرینترها مطمئنا نوعی مشکل امنیتی به حساب می‌آید.

publicly-available-printers

شرکت گوگل درخبری جدید از در دسترس عموم قرار داشتن ۸۶۸۰۰ دستگاه پرینتر اچ.‌پی خبر داده است. البته گوگل تنها به اشاره‌ای اجمالی اکتفا کرده و کلیه برندها را مورد بررسی قرار نداده وگرنه این آمار بیش از اینها بود.

با جستجویی مختصر می‌توان هرکدام از این دستگاه‌ها را که با یک لینک در نتایج جستجو مشخص شده‌اند انتخاب کرد. به عنوان مثال سایتgizmodo  از وجود این مشکل حتی در یک کتابخانه در سیاتل آمریکا سخن می‌گوید و بنا بر ادعای این سایت حتی می‌توانید کاور آلبوم یک خواننده را از طریق پرینترهای دانشگاه کمبریج از طریق همین اینترنت چاپ کنید.

در عین حال با استفاده از آی‌پی‌های تصادفی چینی ممکن است درخواست‌های مختلفی برای پرینت‌های متفاوت هم برای شما ارسال شود که گاهی ناخوشایند هستند. این گزارش بار دیگر به لزوم رعایت نکات امنیتی این بار درسخت‌افزاری متفاوت اشاره می‌کند.



دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:, :: 8:34 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان ایزدی

خودنمایی گلکسی نوت 8 با قلم S-Pen در تازه‌ترین تصاویر درزکرده

سامسونگ همواره سری گلکسی نوت خود را به عنوان یک سری متفاوت از اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها معرفی کرده است که روی قابلیت تولید محتوا تأکید دارد. پس از سری پنج اینچی فبلتی گلکسی نوت و سری ده اینچی تبلت گلکسی نوت ۱۰٫۱ حالا نوبت به تبلت های کوچکتر رسیده است تا به لطف S-Pen و نرم‌افزارهای اختصاصی سامسونگ رقیب جدیدی برای آیپدمینی متولد شود. اخیراً چندین تصویر منتسب به گلکسی نوت ۸ در اینترنت منتشر شده است که به همراه مشخصات فنی تصویر خوبی از تبلت آینده سامسونگ را مشخص می‌کند.

Galaxy-Note-8.0

به نظر می‌رسد گلکسی نوت ۸ شباهت زیادی به گلکسی اس ۳ و گلکسی نوت ۲ دارد و نسبت به گلکسی نوت ۱۰٫۱ نه تنها این بار خبری از دکمه‌های روی صفحه نیست بلکه دکمه Home فیزیکی نیز پابرجاست. وجود دکمه‌های فیزیکی به نظر ما یک نوع محدودیت برای استفاده از تبلت محسوب می‌شود چرا که وقتی تبلت را در حالت افقی می‌گیرید استفاده از دکمه‌های منو و Back کمی مشکل به نظر می‌رسد؛ مخصوصاً که قابلیت مالتی ویندوی سامسونگ بیشترین کارایی را در حالت افقی دارد.

Samsung-Galaxy-Note-8.0

به هر حال گلکسی نوت ۸ از یک صفحه‌نمایش ۸ اینچی با وضوح ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل و احتمالاً از نوع Super IPS بهره می‌برد که تراکم پیکسلی خوبی نیز خواهد داشت. مشخصات داخلی این تبلت بسیار شبیه به برادر بزرگترش گلکسی نوت ۱۰٫۱ است، سامسونگ از همان پردازنده قدرتمند چهارهسته‌ای Exynos 4 Quad با فرکانس احتمالی ۱٫۶ گیگاهرتز به همراه پردازنده گرافیکی Mali-400 و دو گیگابایت رم استفاده کرده که یک سر و گردن بالاتر از چیپست A5 در آیپد مینی است. از نظر نرم‌افزاری نیز تصاویر درزکرده به اندروید ۴٫۲ جلی بین و قابلیت‌های Popup browser و مالتی ویندو اشاره دارد.

Galaxy-Note-8

همچنین با توجه به عکس‌های منتشر شده به نظر می‌رسد این تبلت قابلیت مکالمه تلفنی را نیز دارد. از دیگر مشخصات این تبلت می‌توان به قطر ۷٫۳ میلی‌متری، ۳۳۰ گرم وزن، ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپری اشاره کرد. به هر حال برای مشخصات کامل و قیمت و زمان عرضه باید تا نمایشگاه MWC  بارسلون در ماه آینده میلادی منتظر ماند.



دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:, :: 8:32 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان ایزدی

Desire U گوشی اندرویدی ارزان‌قیمت اچ‌تی‌سی برای همه

 به نظر می‌رسد اچ‌تی‌سی هنوز هم موفقیت Desire را در سال ۲۰۱۰ فراموش نکرده و باز هم یک گوشی اندرویدی این‌بار نسبتاً ارزان قیمت با نام Desire U را معرفی کرده است تا با نام آشنایش علاقمندان را جذب کند.

HTC-Desire-U

این گوشی که در ظاهر شباهت زیادی به دیگر گوشی‌های سری Desire مانند Desire C و Desire V دارد در حقیقت یک پله بالاتر از Desire C قرار می‌گیرد و طراحی بدنه پشتی آن با دایره‌هایی متحدالمرکز کمی آن را نسبت به دیگر گوشی‌های این سری متمایز می‌کند.

صفحه نمایش Desire U  چهار اینچی با وضوح WVGA و تراکم پیکسلی ۲۳۳ پیکسل بر اینچ است و از نوع Super LCD به حساب می‌آید. سیستم‌عامل این گوشی ارزان قیمت اندروید ۴٫۰ بستنی ساندویچی بوده و با توجه به رم ۵۱۲ مگابایتی احتمالاً نباید از اچ‌تی‌سی انتظار داشته باشید که در آینده آن را به نسخه‌های جدیدتر اندروید ارتقا دهد.

Desire-U

پردازنده این مدل یک گیگاهرتزی و تک هسته‌ای بوده و با اینکه هنوز مدل دقیق آن مشخص نیست حدس می‌زنیم از سری پردازنده‌های کوالکام S2 در آن استفاده شده باشد. چهارگیگابایت حافظه داخلی دیزایر یو خوشبختانه به لطف اسلات کارت حافظه قابل ارتقاست و باتری ۱۶۵۰ میلی‌آمپری آن احتمالاً برای کاربری روزانه کاملاً جوابگوست. اچ‌تی‌سی این گوشی را به یک دوربین ۵ مگاپیکسلی با یک فلش LED مجهز کرده است که متأسفانه به علت قدرت پردازشی محدود تنها توانایی فیلم‌برداری با وضوح WVGA یا ۴۸۰p را داراست.

از دیگر مشخصات Desire U می‌توان به فناوری Beats Audio، قطر ۹٫۳ میلی‌متری، وزن ۱۱۴ گرمی، وای‌فای و بلوتوث ۳٫۰ اشاره کرد. در حال حاضر این گوشی تنها برای کشور چین معرفی شده و اطلاعاتی در مورد قیمت یا زمان عرضه آن در دست نیست.



دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:, :: 8:29 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان ایزدی

رونمایی از جان سخت دوم کهکشانی سامسونگ: Galaxy Xcover 2

 بعضی‌ها دوست دارند تلفن هوشمندشان در کنار امکانات مختلف در برابر ناملایمتی‌های روزگار هم مقاوم باشد! قابلیت‌های ضدآب و مقاومت در برابر گرد و غبار را در برخی گوشی‌های هوشمند زیبایی مانند Xperia Z می‌توانید بیابید اما اگر از آن دسته از افرادی هستید که گوشیتان را دائماً به زمین می‌اندازید بهتر است به سراغ سری Xcover سامسونگ و نسخه جدید آن Galaxy Xcover 2 بروید.

Samsung-Galaxy-Xcover-2

گلکسی Xcover 2 دارای استاندارد IP-67 بوده و همه مشخصات آن نسبت به نسخه اولیه ارتقا یافته است. این گوشی جان سخت دارای یک صفحه‌نمایش بزرگ ۴ اینچی با وضوح نسبتاً مناسب WVGA و از نوع TFT است که دارای تراکم پیکسلی ۲۳۳ پیکسل بر اینچ می‌باشد. پردازنده Xcover 2 یک پردازنده دوهسته‌ای یک گیگاهرتزی با مدل فعلاً نامعلوم است که با یک گیگابایت رم برای هر کاربر عادی کافی است.

سیستم‌عامل این گوشی خوشبختانه اندروید ۴٫۱ جلی بین است که محیط کاربری تاچ‌ویز سامسونگ امکانات خوبی را نیز به آن افزوده است. حافظه داخلی این مدل ۴ گیگابایت بوده که البته می‌توانید تا ۳۲ گیگابایت دیگر از طریق کارت‌حافظه MicroSD به آن بیفزایید. سامسونگ این‌بار یک دوربین ۵ مگاپیکسلی با فلش LED و توانایی فیلمبرداری ۷۲۰p را در نظر گرفته است و البته از یک دوربین VGA در جلو نیز غافل نشده است.

Galaxy-Xcover-2

ابعاد این گوشی ۱۳۰٫۵ در ۶۷٫۷ در ۱۲ میلی‌متر است و با وزن ۱۴۹ گرمی سنگین‌تر و بزرگتر از مدل قبلی بوده و برای دسترسی به باتری ۱۷۰۰ میلی‌آمپری آن باید قفل مخصوص پشت گوشی را باز کنید. از دیگر امکانات Xcover 2 می‌توان به وای‌فای، بلوتوث ۴، GPS با فناوری GLONASS و صفحه‌نمایش طبعاً ضدخش اشاره کرد. قیمت این گوشی حدود ۴۱۵ دلار و زمان عرضه آن یک ماه دیگر پیش‌بینی می‌شود.



دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:, :: 8:28 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان ایزدی

انتشار اولین تصویر رسمی از گوشی Ascend P2 پرچمدار جدید هواوی

 درست با همان رویه‌ای که اچ.‌تی.‌سی درپیش گرفته بود، هواوی هم رفته رفته از یک شرکت سازنده گمنام به یکی از بازیگران اصلی بازار گوشی‌های هوشمند تبدیل می‌شود که یکی از دلایل اصلی آن عرضه گوشی‌هایی مانند Ascend P2 است.

این گوشی که انتظار می‌رود ماه آینده و درنمایشگاه جهانی موبایل در بارسلون در معرض دید عموم قرارگیرد با ضخامت کم خود از پردازنده چهارهسته‌ای با قابلیت پخش تمام اچ.دی بر روی صفحه نمایش ۴٫۵ اینچی، ۲گیگابایت رم، دوربین ۱۳مگاپیکسلی در پشت و باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت بهره می‌برد.

Huawei-Ascend-P2

این گوشی هوشمند از اندروید ۴٫x درهمان بدو ورود بهره می‌برد و طبق اخبار غیررسمی به پردازنده چهارهسته‌ای ۱٫۸ گیگاهرتزی برپایه معماری جدید ARM مجهز است که البته طراحی ابتکاری و جدا از تگرا و اسنپ دراگون ارائه می‌دهد. باید دید این گوشی درهنگام عرضه چه عملکردی را با این مشخصات ارائه خواهد کرد.



دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:, :: 8:27 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان ایزدی

 
 

 

افتتاح نخستین فروشگاه و مرکز خدمات پس از فروش محصولات هواوی در ایران

 شرکت هواوی روز گذشته نخستین فروشگاه رسمی محصولات خود را با مشارکت و همکاری شرکت پارس مایکروتل به عنوان نماینده رسمی فروش و خدمات پس از فروش این شرکت در ایران افتتاح کرد.

Huawei-ShowRoom-Iran-02

در مراسم افتتاح این فروشگاه در بازار موبایل ایران جمعی از اصحاب رسانه و مدیران شرکت هواوی و پارس مایکروتل مانند آقایان هاوارد چـن مدیر هواوی در ایران، فروهر فروتن مدیر بخش منطقه‌ای هواوی در دفتر پارس مایکروتل و رضا آقایی‌نیا مدیر بازاریابی و فروش هواوی در ایران حضور داشتند.

Huawei-ShowRoom-Iran-01

در این مراسم رضا آقائی‌نیا از برنامه‌ریزی خود برای حضور گسترده‌تر در بازار ایران و افتتاح چندین فروشگاه و مرکز خدمات پس از فروش بزرگ دیگر در سراسر کشور خبر داد.

در ادامه این مراسم فروهر فروتن مدیر سابق نوکیا در ایران که برای نخستین بار به عنوان مدیر منطقه‌ای هواوی در این مراسم حاضر بود ضمن اعلام آغاز همکاری خود با این شرکت نسبت به ادامه موفقیت‌آمیز این همکاری ابراز امیدواری کرد.

 

شرکت هواوی که به تازگی کار خود را در بازار ایارن رسما آغاز کرده و سابقه چندانی در بازار تلفن همراه ایران ندارد نشان داده که با تکیه بر دو عامل سخت‌افزار قوی و قیمت ارزان سعی دارد سهم بازار بیشتری را از رقبا در ایران بگیرد و ظاهرا حتی گام‌های بزرگی را برای رسیدن به برند اول ایران در نظر گرفته است.



دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:, :: 8:25 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان ایزدی

گلکسی اس 4 سامسونگ؛ انتشار تصویری دیگر این بار از نسخه AT&T

 از زمان برگزاری نمایشگاه CES تاکنون شایعه‌های فراوانی پیرامون عرضه گلکسی اس ۴ منتشرشده و همان طورکه روزها را به سمت نمایشگاه MWC2013 سپری می‌کنیم اطلاعات غیررسمی و شایعه‌های بیشتری درباره این دستگاه منتشر می‌شود.

امروز باز هم مدارک دیگری در این خصوص منتشر شده است. عکس زیر، دستگاهی با کد اختصاصی Samsung SGH-I747 برای اپراتور AT&T را نشان می‌دهد. این سند، حکایت از صفحه نمایشی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ دارد و احتمال دارد مربوط به کهکشانی چهارم سامسونگ باشد.

Samsung-Galaxy-S4

بارها توسط سامسونگ تاکید شده که از گلکسی اس ۴ در کنگره جهانی موبایل رونمایی نخواهد شد و از سوی دیگر، ازآنجا که گلکسی اس ۳ هم درکنگره جهانی موبایل معرفی نشده بود نباید انتظار داشت سامسونگ سیاست‌هایش را دراین زمینه تغییر دهد.

SGHi337

مدرکی که امروز منتشرشده باز هم نمی‌تواند صددرصد با واقعیت منطبق باشد ولی خبر از عرضه زودهنگام این دستگاه می‌دهد.

اگر در مورد قابلیتهای بالقوه گلکسی اس ۴ اطلاعاتی ندارید، در زیر مشخصات این دستگاه را که به بیرون درز کرده باهم مرور می‌کنیم :

  • کداستفاده برای نامگذاری دستگاه :  Altius
  • مدل :GTI9500
  • باتری ۲۶۰۰ میلی آمپربرساعت
  • شارژبه صورت بی‌سیم
  • صفحه نمایش ۴٫۹۹ اینچی با رزولوشن تمام اچ‌دی
  • ۲گیگابایت رم
  • پردازنده Exynos 5 Octa ، پردازنده گرافیکی Mali-T658
  • اندروید نسخه ۴٫۱٫۲ جلی بین

 عده زیادی معتقدند Galaxy S IV هم همانند نسخه پیشین خود در بدو ورود بااستقبال زیادی دربازار روبه رو خواهشدشد.البته باید دید باتوجه به اینکه هنوزهم Galaxy S III درنزد خریداران محبوب است، این افراد تصمیم به ارتقای گوشی خود خواهندگرفت یاخیر.



دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:, :: 8:24 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان ایزدی

کفش هوشمند اپل/ وقتی اپل می‌خواهد زمان خریدکفش جدیدشما راتعیین کند

 در درخواست حق ثبت اختراع جدیدی که اخیرا از سوی اپل ارائه شده، این غول دنیای تکنولوژی از بکارگیری سنسورهایی در کفش سخن می‌گوید که با اندازه‌گیری میزان فعالیت شخصی که از آن کفش استفاده می‌کند هشداری را مبنی بر نیاز به خرید یک جفت کفش جدید صادر می‌کند.

Apple-ishoe-patentدراین درخواست، توضیح این اختراع جدید به صورت “سنسورهایی که درکفش قرار می‌گیرند و سیستم بدن شخص را تحت آنالیز قرار می‌دهند و بر پایه فعالیت‌ها عمل می‌کنند” ذکرشده است. نحوه کار این کفش هم به طورخلاصه بدین شرح عنوان شده است :

” سیستم آنالیزگر، به تحلیل جابجایی‌های بدن می‌پردازد. این سیستم می‌تواند به یک دستگاه قابل ارتباط که درخانه قرار می‌گیرد، یک تشخیص‌دهنده برای ردگیری فعالیت‌های بدنی و یک پردازنده برای تعیین تعداد تکرار جابجایی‌های بدن برپایه اطلاعات آنالیزگر و سنسور مجهز شود .”  در تجسمی کلی، کفشی که به این سنسور مجهز است، حداقل به یک تشخیص‌دهنده برای تحلیل مسافت‌های طی شده هنگامی که کفش پوشیده می‌شود مجهز خواهد بود، یک پردازنده هم برای پردازش این اطلاعات متریک در نظرگرفته شده تا درطول زمان، مشخص کند چه موقع کفش‌ها فرسوده شده‌اند و باید کفشهای جدید تهیه شوند. درکنار این مجموعه سیستم هشداری هم برای آگاه‌سازی کاربر در نظرگرفته شده است.

جدا از تهیه کفش‌های جدید، کاربردهای عملی دیگری هم برای این سیستم در نظرگرفته شده است. به عنوان مثال می‌توان فعالیت روزانه کودکان را اندازه‌گیری کرد یا می‌توان متوجه شد که آیا پایی که قبلا دچار مصدومیت شده و دوران نقاهت خودرا پشت سرگذاشته و به اندازه کافی فعالیت دارد یا خیر؟”

شکل زیر نحوه استفاده از این دستگاه برای کفش را نشان می‌دهد، اما اپل معتقد است از سنسور تولیدی در هر کجای کفش می‌توان استفاده کرد. می‌توان از یک فرستنده بی‌سیم، شتاب سنج، سنسورهای تشخیص میزان فشار با هشدارهایی که از طریق یک صفحه نمایش LED یا اسپیکر به شخص ارسال می‌شوند نیز در این محصول بهره برد.



دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:, :: 8:21 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان ایزدی

آینده روشن اما پیچیده ماشین‌های خودمختار!



چه بخواهیم چه نخواهیم ماشین های آینده توسط مردم رانده نخواهند شد ولی آیا جاده برای ورود این گونه خودروها به جاده صاف است یا اینکه باید همچنان در جاده خاکی قانون دست و پا بزنند.

چه بخواهیم چه نخواهیم ماشین‌های آینده توسط مردم رانده نخواهند شد ولی آیا جاده برای ورود این گونه خودروها به جاده صاف است یا اینکه باید همچنان در جاده خاکی قانون دست و پا بزنند.

به هر حال این یک حقیقت است  که ترافیک ،آب و هوا و ساخت و سازهای جاده ای برای همه رانندگان سردرد و سرخودرگی به همراه دارد و با توجه به جدیدترین تحقیقات هر راننده معمولی به صورت متوسط ۵۰ دقیقه در روز را صرف رفت و امد به محل کار خود می‌کند  که در سال حدود ۳۰۰ ساعت می‌شود که میتواند صرف کارهای سازنده تری شود.

رانندگی خودمختار ممکن است راه حلی برای این مشکلات باشد که به مانند سیستم کنترل اتوماتیک کابین خلبان است و بالطبع سیستم‌های پیشرفته کمک راننده می‌تواند این رانندگی خسته کننده را دارای شرایط تحمل پذیرتری کند و استرس رانندگی را نیز کاهش دهد.

lexus-rx450h-self-driving-car-2-625x1000

نمایشگاه مصرف کنندگان CES2 2013 ثابت کرد که فن آوری خودرو در حال رشد سریع است  و ما در حال نزدیک شدن به یک نقطه در تاریخ هستیم که در ان یک ماشین دیگر یک ماشین نبوده و بیشتر کامپیوترهای غول پیکری هستند که بروروی چهار چرخ در حال حرکت هستند و به گونه ای طراحی شده اند که شما را هم به جاده و هم به جهان متصل نگاه دارند و موضوعاتی همچون رانندگی نیز در حال وابستگی بیشتر به تکنولوژی هستند.

به عنوان مثال در حال حاضر دوربین‌های پشتیبان که مسیر را نمایش می‌دهند که فقط در هنگام تعویض خطوط یک بار به بررسی ما احتیاج دارند تنها یکی از این نمونه‌ها بوده و حالا فناوری به سمت و سویی می‌رود که دیگر فن آوری کنترل خودرو شما را در دست گرفته و به نوعی خودمختار شده و  شما تنها کاری که باید انجام دهید این است که چرتی بزنید یا اینکه روزنامه مطالعه کنید هر چند چند مسئله و مشکل قبل از راهیابی رسمی‌این خودروها به جاده هنوز حل و فصل نشده است.

در نمایشگاه هفته گذشته CES 2013 دو شرکت خودروسازی از فن آوری‌های مشابه خودرو مستقل رونمایی کردند که لکسوس با نشان دادن مدل LS  در یک کنفرانس مطبوعاتی تحقیقات خود در زمینه فن آوری فعال ایمنی خودرو را ارائه کرد و در ضمن از فناوری AASRV که با استفاده از رادار ،دوربین و چندین سنسور در بالای هود و سقف و دریافت اطلاعات از ماهواره ناتو  به نوعی یک خودرو خود راننده را به نمایش گذاشته بود که البته احتمال اشتباه توسط سیستم خودکار را به حداقل رسانده بود و در همین رابطه معاون این شرکت تمرکز اصلی این شرکت را در زمینه ایمنی خودرو اعلام کرد و از دیدگاه لکسوس ماشین‌های فردا خودرهایی هوشمند بوده که به بهترین وجه در خدمت رابطه با راننده و سایر مسافران هستند.

audi-autonomous-tts-02-625x1000

خودروساز آلمانی آئودی نیز از فناوری مشابه ولی رشد یافته تری رونمایی کرد که در یک گاراژ هتل در لاس وگاس از خودرو A7 مجهز به سنسورهای اضافی رونمایی کرد که امکان اینکه به صورت خودکار بهترین مسیر را برای رهایی از ترافیک انتخاب کند به صورت خودکار دارا بود و در ضمن توانایی مانور در فضاهای تنگ و انجام وظایف پیچیده را نیز دارا بود.

بذ نیست بدانید که خودرهای خودمختاراعم از لکسوس،گوگل یا آئودی از فناوری تشخیص نوری استفاده میکنند که به اختصار LADAR نامیده میشود و مبتنی بر چرخش بسیا سریع پرتو لیزر در محیط اطراف خودرو و ایجاد یک طرح کلی یا همان نقشه موقت است که بدین ترتیب وسیله نقلیه این امکان را می‌یابد که به طور مستقل ضمن کاوش در محیط اطراف با کمترین ریسک حرکت کند.

جالب است بدانید که شرکت مستقل آلمانی Continental در حدود ۱۰۰ میلیون یورو را در تحقیق و توسعه برای سیستم‌های پیشرفته کمک راننده یا همان راننده خودمختار کرده است و در حال حاضر نیز ۱۳۰۰ متخصص در حال کار بر روی سخت افزار و نرم ا افزارهای این سیستم هستند تا هر چه زودتر این سیستم رانندگی بیشتر رنگ و روی واقعیت به خود بگیرد.

به هر حال این شرکت در حال حاضر مجموعه ای جامع از فن آوری‌هایی است که به توسعه این سیستم کمک خواهند کرد که از این میان می‌توان به سیستم کروز کنترل تطبیقی ،کمک ترمز اضطراری و خروج از خط هشدار که همگی به نوعی در ارتباط با رانندگی خودمختار هستند اشاره کرد هر چند در اینجا هم هنوز مسئولیت راننده در هدایت و توقف خودرو کاملا پابرجا است.

گام بعدی برای این شرکت رانندگی در سرعت‌های بیشتر و البته موقعیت‌های پیچیده تر مبتنی بر سیستم خودکار است که البته هر دو سرعت بالا و پایین بخشی از این سیستم خواهد بود و انتظار می‌رود تا پیش از ۲۰۲۰ رنگ واقعیت به خود بگیرد.

Continental-Automated-Driving-08

این شرکت اعلام کرده است که انتظار می‌رود تا حدود پنج سال زا این تاریخ دیگر این فناوری به طور کامل کنترل وسیله نقلیه را در دست بگیرد و راننده آزادی کامل برای انجام کارهای دیکر مانند خواندن روزنامه و یا چک کردن ایمیل داشته باشد.

البته مهمترین مسئله در سیستم رانندگی خودکار مسئله ایمنی است که البته به همان اندازه مهم است و با توجه به امار منتشر شده NHTSA  در سال ۲۰۱۱ در حدود ۳۲ هزار نفر در تصادفات وسیله نقلیه در ایالات متحده درگذشته اند که البته خبر خوب این است که کمترین امار از سل ۱۹۴۹ بوده است  که بازهم بدین معنی است که در هر روز در حدود ۸۹ مرگ و میر اتفاق افتاده است.

بدون هیچ تردیدی رانندگی خودمختار می‌تواند به کمک جان انسانها کمک کند و البته اگر به درستی اجرا شود که لازمه آن بالا بردن و تضمین ایمنی خودرو است که یک پایه و اساس بسیار مهم برای رانندگی خودکار است.

 المارداگمن رئیس هیئت اجرایی شرکت  Continentalدر این مورد عقیده دارد که باید سطح اجرایی این سیستم چنان ایمن باشد که در صورتی که سیستم دچار ایراد فنی شد بازهم برای رانندگی در خیابان امن باشد.

با وجود چشم انداز بسیار خوبی که در پیش وری این صنعت قرار دارد مدیران شرکت Continental عقیده دارند که هنوز هم مداخله راننده در وسیله نقلیه یک عامل حیاتی در رانندگی ایمن است .

در حال حاضر برای فعال کردن این سیستم یک سری سنسور و میکروچیپ‌های مجهز لازم است اما فن آوری‌های دیگری نیز در حال توسعه است که دارای زیرساخت‌های ارتباطی بوده و همه چیز به صورت زنجیره به هم دیگر متصل خواهند بود.

شرکت مذکور تخمین زده است که برای فعال سازی هر کدام از این فن اوری‌ها هزینه ای بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار خواهد داشت که البته متغیرهای بسیاری در این زمینه وجود دارند که محاسبه هزینه آن در حال حاضر غیرممکن است .

راستی یک سوال پیش می‌آید و آن این است که این خودرها چگونه مسیر توسعه خود را پشت سرمی‌گذارند و البته ان طوری که شما گمان می‌کنید نیست.

the-road-to-a-driverless-future-is-around-the-bend-but-its-still-a-little-bumpy-2-625x1000

گوگل در حال حاضر خودرو تویوتا پریوس را در جاده‌های عمومی‌به نمایش گذاشته است  در حالی که لکسوس همچنان در حال تست نمونه‌های خود در موسسه تحقیقاتی تویوتا در میشیگان امریکا است  و نمایش اخیر ائودی نیز نشان می‌دهد که در این کار از لکسوس جلوتر بوده و به تازگی توانسته است مجوز آزمایش وسیله نقلیه خود را در جاده‌های عمومی‌نوادا به همراه گوگل بدست آورد.

ریکی هودای سخن گوی آئودی در نمایشگاه CES 2013 در این زمینه می‌گوید:”وسایل نقلیه خودکار یک واقعیت مسلم در پایان این دهه خواهند بود و ما و سایر خودروسازان می‌خواهیم مطمئن شویم که گوگل فاصله خود را با خودروسازان زیاد نکرده و یکه تاز این زمینه نباشد” نکته ای که مدیران لکسوس نیز به نوعی به آن اعتراف کرده بودند.

هر ۳ شرکت یاد شده یعنی لکسوس ،گوگل و ائودی که پیشگام در فناوری خودروهای مستقل هستند هرکدام دارای راه و روش متفاوتی هستند به عنوان مثال لکسوس بر روی مقوله ایمنی متمرکز شده است در حالی که گوگل بیشتر به راحت بودن راننده متمرکز شده است و البته ائودی نیز چیزی مابین این دو است و نوعی صدای معترض نیز است .

هودای در این زمینه می‌گوید:”من نمی‌خواهم که خودرو خود به خود شروع به حرکت کند و راه خود را برود من باید به او اجازه دهم که این کار را انجام دهد” و نمونه‌هایی مانند یافتن سریع پارکینگ و گزیر از ترافیک فقط و فقط باید بعد از کسب اجازه از راننده انجام شود که خوب نمونه‌هایی از یک رانندگی ایده ال هستند و به عنوان مثال در دنیای واقعی اکثر هواپیماها دارای سیستم خلبان اتوماتیک هستند اما در نهایت مسئولیت حفظ هواپیما بر عهده خلبان است.

حالا صحبت از مسئولیت شد که احتمالا بزرگ ترین مانع بسیار بزرگ در سر راه عمومی‌شدن این وسایل نقلیه است و در حالی که فن آوری‌های خودروهای مستقل روز به روز در حال پیشرفت هستند باید دستورالعمل‌های روشن و قوانین مشخصی در این باره وجود داشته باشد اگر سانحه ای پیش بیاید و یا اینکه خودرو چپ شود چه کسی پاسخگو خواهد بود آیا باید راننده را مقصر شناخت که به این سیستم اجازه رانندگی داده است و یا اینکه باید شرکت خودروساز را مقصر دانست و ایا در نهایت این خودروها با تقسیم مسئولیت به خیابان‌ها و بزرگراه‌ها راه خواهند یافت و در این میان شرکت‌های بیمه چگونه وارد بازی خواهند شد  و البته چه قانونی باید تصویب شود  تا این نوع رانندگی هم مستقل ،ایمن و ماندگار باشد.

busy-driver-2-625x1000

بساری از سوالات وجود دارند تا با پاسخ‌های روشن خود زودتر اذهان کنجکاو را اقناع کنند و بدون شک در این میان خودروسازان و شرکت‌های بیمه یک نقش کلیدی به عنوان سیاست مداران دارند و البته در مورد مصرف کنندگان آیا مردم می‌خواهند حتی این سیستم را امتحان کنند و آیا تکنولوژی به آن حدی خواهد رسید که دیگر مردم عادی با خیال راحت گزینه رانندگی خودکار را در خودرو خود فعال کنند.

صرف نظر از احساسات شخصی ،افق رانندگی خودمختار بسیار روشن است و این فناوری به سرعت در حال رشد است  و تنها موانعی که باقی می‌مانند هزینه پایین ،ارائه قوانین و استقرار استانداردهای ایمنی است که شاید در گذر زمان این موانع نیز برطرف شده وخودروهای خودمختار سرانجام از جاده خاکی بیرون بیایند.













انتشار تصاویر جاسوسی پورشه ۹۱۸ اسپایدر

اگر چه تقریبا همه حقایق در مورد خودرو آینده خودروساز آلمانی پورشه اسپایدر 918 شناخته شده است اما این برند هنوز هم این خودرو را در مراحل توسعه و تکمیل نگه داشته است و این بدین معنی است که خوب تصاویر جاسوسی هم وجود خواهند داشت.

اگر چه تقریبا همه حقایق در مورد خودرو آینده خودروساز آلمانی پورشه اسپایدر ۹۱۸ شناخته شده است اما این برند هنوز هم این خودرو را در مراحل توسعه و تکمیل نگه داشته است و این بدین معنی است که خوب  تصاویر جاسوسی هم وجود خواهند داشت.

2014-POrsche-918-Main-Photo

این تصاویر در شمال سوئید ضبط شده است و دو اسپایدر ۹۱۸  در آب و هوای سرد سوئد تست می‌شوند و تقریبا همان موتورهای قبلی که شامل استفاده از موتور الکتریکی در هر محور به همراه یک موتور V8 است که قدرت خروچی اسب بخار را در عدد ۷۷۰ تنظیم کرده است هر چند قیمت گذاری ۸۴۵ هزار دلاری آن یک خودرو لوکس و گران قیمت را به اذهان می‌آورد.

2014-Porsche-918-Spy-Photo-2

انتظار می‌رود این خودرو استثنایی قبل از پایان سال ۲۰۱۳ روانه بازار شود و بالطبع مشتریان شرکت‌هایی مانند بوگاتی و فراری را به سوی خود جذب خواهد کرد.

2014-Porsche-918-Spy-Photo-5



یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:, :: 2:28 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان ایزدی

فارمارینا؛ اولین بازی آنلاین ایرانی سبک مزرعه‌داری به‌زودی رونمایی می‌شود!

بازی‌های آنلاین در ایران سابقه چندانی ندارند اما با این وجود سازندگان بازی آنلاین در کشورمان توانسته‌اند به خوبی خودی نشان دهند. تا آنجا که حالا ظاهرا باید منتظر رونمایی از اولین بازی آنلاین ایرانی سبک مزرعه‌داری باشیم.

Farmarina-01

استودیو بازی‌سازی مدریک اعلام کرده که در حال ساخت مراحل پایانی بازی انلاین فارمارینا است که پیش از این نام مزرعه رویایی بر آن گذاشته شده بود. فارمارینا اولین بازی مزرعه‌داری آنلاین و مبتنی بر مرورگر‌های وب (Browser Based) در کشور خواهد بود که از نمونه‌‌های خارجی آن می‌توان به بازی مشهور فارم‌ویل اشاره کرد که طرفداران بسیاری در سرتاسر جهان دارد..

در این بازی همانطور که گفتیم و از نام بازی نیز مشخص است شما نقش یک مزرعه‌دار را ایفا می‌کنید که با امور روزمره‌ای مانند پرورش گیاهان، دام‌پروری، ماهی‌گیری، مهندسی، ساخت و ساز و بسیاری از فعالیت‌های مشابه دیگر روبرو هستید که خب طبیعتا با افزایش فعالیت در هر کدام از آنها به درجه مهارت (Skill) بیشتری در آنها دست خواهید یافت و با پرورش و کشت محصولات دامی و زراعی و فروش انها می‌توانید در بازی درآمد کسب کنید و مواد و ابزار مورد نیاز برای توسعه بازی را بدست آورید.

Farmarina-03

در این بازی می‌توانید با دوستانتان اتحادیه‌ها و گروه‌های مختلف را تشکیل بدهید تا با همکاری یکدیگر به مهارت‌ها و دستاورد‌های بزرگتری دست پیدا کنید. در قالب فعالیت‌های گروهی اتفاق‌های جالبی انتظار شما را می‌کشد مثلا با تلاش گروهی می‌توانید راز پرورش گیاهی اسرار‌آمیز را کشف کنید و آن را به رشد نهایی خودش برسانید.

اگر کمی تخصصی‌تر بخواهیم حرف بزنیم باید بگویئم که فارمارینا شامل عناصر متنوع سبک نقش‌آفرینی (RPG) و ویژگی MMO است و تنوع آبجکت‌های موجود در بازی، علاوه بر خاصیت Set شدن آن‌ها با یکدیگر به جذابیت بازی نیز کمک فراوانی کرده است. طراجی بازی در حد خوب و شاید به راحتی بتوان گفت که عالیست و سازنده بازی سعی بر ارائه محیطی کاملاً قابل درک و ساده، ویژگی‌ها و نکات بسیار دقیق در بازی داشته تا رضایت هر دو دسته گیمر‌های حرفه‌ای و تازه‌کار‌ها را جلب نماید.

Farmarina-02

“فارمارینا” یک بازی رایگان خواهد بود و تا این لحظه در نمایشگاه‌های گیمزکام (GamesCom) آلمان، Dubai World Game Expo و بازی های رایانه‌ای تهران با مخاطبان خود ملاقات داشته است.



یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:, :: 2:27 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان ایزدی